Usein kysyttyä

Tältä sivulta löydät vastauksia useimmin meiltä kysyttyihin kysymyksiin.
Jos et löydä kysymykseesi vastausta tai haluat lisätietoa, ota meihin rohkeasti yhteyttä!

  • Onko tietotekniikan ulkoistaminen kallista?

    • Päinvastoin. Tietotekniikan ulkoistamisella osaavalle kumppanille saa merkittäviä kustannushyötyjä, kun palveluista maksaa niiden käytön mukaisesti, päällekkäisiä kuluja ei synny ja yrittäjän sekä työntekijöiden aika on kaikki tuottavassa työssä.
  • Mitä ulkoistettu tietohallinto tarkoittaa?

    • Ulkoistettu tietohallintopalvelu tarkoittaa strategista kumppanuutta yrityksen tietoteknisen ympäristön kehittämisessä ja johtamisessa, jossa kartoitetaan yhteistyössä tarpeet, ratkaisut, toimittajat ja yhteistyökumppanit.
      Tietohallintopalvelun ero perinteiseen it-tukipalveluun on, että tietohallintokumppani katsoo yrityksen tietotekniikkaa suurempana kokonaisuutena, jonka tehtävä on palvella asiakasyrityksen liiketoimintaa, eikä vain hyödyttää palveluntuottajaa.
  • Millaisia laitteita kauttanne saa?

    • Pystymme toimittamaan kaikkia yrityskäyttöön suunniteltuja it-laitteistoja tunnetuilta merkeiltä. Käytettävissämme on kaikki suurimmat yritystietotekniikan maahantuontikanavat, joten pystymme hankkimaan yrityksen käyttöön soveltuvimmat laitteistot kustannustehokkaasti. Kauttamme laitteistoille saa järjestettyä myös leasing-rahoituksen sekä huolehdimme vanhojen laitteiden tietoturvallisesta ja ekologisesta kierrättämisestä.
  • Mitä pilvi- ja konesalipalveluita teiltä saa?

    • Kauttamme on saatavissa kaikki yrityksen tarvitsemat tärkeimmät pilvipalvelut, kuten sähköposti-, tiedontallennus-, kommunikaatio- ja tiedonvarmistuspalvelut. Pilvipalveluissa käytämme sekä globaaleja että paikallisia toimijoita (esimerkiksi Microsoft ja OuluDC), joista kartoitamme, käyttöönotamme, koulutamme ja tuemme asiakaskohtaisesti tarpeeseen ja vaatimustasoon soveltuvimmat ratkaisut.
  • Millaista it-tukea tarjoatte ja voiko it-tukea toteuttaa etäpalveluna?

    • Tarjoamme käytön tukea, hätäapua, koulutusta ja asennuspalveluita sekä paikan päällä että etätukena tehtynä. Nykyaikana valtaosa tukitöistä on tehtävissä etäyhteyksien avulla ilman käyntiä paikan päällä, joka on asiakkaalle ja myös meille kustannustehokasta ja nopeaa. Myös koulutuksia voimme järjestää etävälinein.
  • Millä paikkakunnilla palvelette?

    • Päätoimipaikkamme on Oulussa, mutta palvelemme kumppaniverkostomme avulla koko valtakunnan alueella ja etänä myös Suomen rajojen ulkopuolella. Suuri osa asiakaskuntaamme onkin monitoimipaikkaisia yrityksiä.
  • Emme ole varmoja yrityksemme tietoturvasta. Mitä meidän kannattaisi tehdä?

    • Pyydä meiltä maksuton käynti tai etäpalaveri, jossa arvioidaan yrityksenne tietoturvan nykyinen yleistilanne ja tehdään kehittämissuunnitelma. Me pystymme auttamaan teknisessä tietoturvassa, yritystietoturvan prosessien ja ohjeistuksien tekemisessä, henkilöstön kouluttamisessa ja tietoturvan johtamisessa.
  • Emme ole ennen ulkoistaneet it-palveluita tai haluamme vaihtaa nykyisen palveluntarjoajan. Miten se tapahtuu?

    • Ulkoistus lähtee aina liikkeelle yrityksen nykytilanteen peruskartoituksella ja kuuntelemalla yrityksen toiveita. Näiden perusteella voimme tehdä tarjouksen tarpeeseen sopivasta ulkoistuspalvelusta. Yrityksellä voi olla ennestään it-ulkoistuskumppani, jonka tilalle haetaan parempaa vaihtoehtoa tai it-asiat voi olla yrityksen itse järjestämiä ja niihin haetaan helpotusta ulkoistamisella.
  • Mistä nimi Acio tulee ja minkälainen on yhtiön tausta?

    • Nimi ACIO tulee englanninkielisestä tehtävänimikkeestä Associate Chief Information Officer, joka tarkoittaa tietohallintopäällikön kumppania. Yritys on perustettu 2018 Oulussa ja on avainhenkilöidensä omistama.